събота, 27 август 2011 г.

И... събуди се

Напоследък не мога да спя от ужасяващо страни сънища, които не разбирам, а и не си правя труда да го правя, но страшно много ме изморяват и ме карат да мисля и се побърквам. Просто искам спокойствие.
И така докато вчера пътувах до работа реших да не мисля за това как съм бягала пешачката от непознато място за мен до София и по пътя срещам всякакви откачалки реших да сметна колко време прекарвам в спане за една година и резултатите бяха удивителни(въпреки, че бях объркала страшно много изчисленията, а когато открих истината направо побелях). Направо шокиращи ако питате мен. Вярно на ум не бяха така точни колкото като ги сметнах с калкулатора в къщи, но да речем един човек спи средно по 8 часа на ден(така е прието) и това умножим по 365 и се получава 23360, което като разделим на 24 часа за денонощие получаваме 121 губене на време или иначе казано 4 месеца. Един вид от годината ние живеем само 8 месеца, а през останалото време сме в един вид транс.
Направо е ужасяващо, защото ако го погледнем в един по-голям мащаб като например човек живял 50 години то той спи около 16 години и половина. Представяте ли си да проспите 16 години от живота си? Ужасяващо е?
И така реших, че ако спи човек по един час ще са много по-малко загубите. Като на пример ще губи годишно само 15 дена в сън, за 50 години само 2, което пак си е стряскащо, но приемливо.
* Поне мисля че тези изчисления са по точни от онези на ум.
По дяволите защо се нуждаем от сън? Толкова много време губим в него.
Сладки от мен.

3 споделени мисли:

Maya каза...

Твърде математически пост... хахаха
Ама ако не спиш поне 8 часа си практически неработоспособен, което пък обезсмисля неспането. На всяка машинка й трябва почивка, иначе като прегрее ще избухне :)

Lazy каза...

Да.
Когато споделих ма майка си за едночасовия сън за 50 години и тя каза "Ами тогава няма да доживееш до 50", но вся пак като си помисля 1/3 от досегашния ми живот е проспан което е 7 години, на теб също, а това си е доста време.

NeMo каза...

Някъде бях чел, че било въпрос на ген. Например на мен ми стигат 3-4 часа и се чувствам напълно работоспособен и деен. Други и 10 часа не им стигат. Другият вариант е, да е въпрос на качество. Странични дразнители, нервно състояние и дрън дрън. Разбра ме какво искам да кажа. (: Третият вариант отива малко повече в астралните светове. Май така се наричаха. Когато спиш, всъщност ти не си там, а душата ти пътува някъде, някак си през времето и пространството. И когато се събудиш, си спомняш понякога откъслячни картини, които наричат сънища. Примерно. Идеи- много. Няма да има четвърто, защото ако има четвъпто, трябва да има и пето, а се сещам само за четвърто. А 5 трябва да се уважава.

пп много хубав блог имаш. Май с това трябваше да започна.
(:

Публикуване на коментар

Blogger templates

Shelfari: Book reviews on your book blog

Blogger news